Otrzymałeś status deklaracji z błędem 414 – weryfikacja negatywna – dane wymagają poprawy?
Nie martw się. Sporo Polaków ma ten sam problem. Postanowiliśmy w tym krótkim filmie zwrócić uwagę, które dane mają wpływ na pozytywną akceptację deklaracji przez urząd skarbowy.
Imię i nazwisko
Niby oczywiste dane ale jednak to one mogą powodować problem.
Zweryfikuj czy:
- podałeś tylko pierwsze imię – nie podawaj drugiego imienia
- podałeś prawidłowe nazwisko (może być dwuczłonowe)
- imię i nazwisko zawierają polskie znaki takie jak ł, ą ż itd
PESEL
PESEL to nasz numer identyfikujący, który jest unikalny. Upewnij się czy w deklaracji podałeś prawidłowy PESEL.
Kwota przychodu z ubiegłego roku
Ta informacja generuje najwięcej problemów. Aby przejść pozytywnie weryfikację e-deklaracji w urzędzie, musisz podać kwotę przychodu z PIT z ubiegłego roku.
Ta informacja znajduje się w portalu podatkowym lub na wydruku PIT, jeśli taki posiadasz.
Uwaga! Jeśli nie składałeś zeznania w ubiegłym roku to w kwocie przychodu wpisz po prostu kwotę 0 PLN ( wpisz cyfrę zero – nie podawaj kwoty słownie).
Tutaj znajdziesz informację, gdzie szukać kwoty przychodu z ubiegłego roku >>
Jeśli już udało się poprawić kwotę, to przejdź ponownie do wysyłki.
Po pozytywnej wysyłce powinieneś otrzymać status 200 e-deklaracji – wysyłka zakończona powodzeniem.
Jeśli jednak nadal masz problem to wydrukuj zeznanie, podpisz i wyślij tradycyjną pocztą do swojego urzędu skarbowego.